Szukaj na tym blogu

sobota, 26 listopada 2016

Porządki i nowe posty

Ostatnio otrzymuję bardzo dużo maili z prośbą o identyfikację monet keszowych. Bardzo się cieszę, że mogę pomóc. Rad jestem również, że grono polskich numizmatyków zainteresowanych monetami Dalekiego Wschodu rośnie w siłę. Jeśli ten blog do tego się przyczynia, to zadowolony jestem jeszcze bardziej.

Wszyscy piszący do mnie dzielą się zdjęciami swoich nabytków i właśnie zdałem sobie sprawę, że byłoby szkoda, aby to wszystko przepadło. Trzeba temu zaradzić, aby inni zainteresowani tym tematem mogli zobaczyć różne numizmatyczne ciekawostki. Zatem w najbliższym czasie na moim blogu przybędzie sporo bardzo krótkich postów, w których zobaczymy nie tylko oryginalne monety, ale również podróbki na szkodę kolekcjonerów, amulety keszowe i różnego rodzaju fantazyjne keszówkowopodobne wyroby. Szczerze przyznam, że sam zbieram wszystkie rodzaje wyżej wymienionych numizmatów. Oczywiście monety są w centrum mojego zainteresowania. Reszta natomiast dopełnia zagadnienia, szczególne podróbki, na których można ćwiczyć demaskowanie falsyfikatów.

Jest jeszcze jeden powód, przez który zdecydowałem się wprowadzić nowy rodzaj postów. Postanowiłem w końcu zrobić porządek w mojej kolekcji, bo aż wstyd się przyznać, ale duża jej część leży w worku. Zdjęcie poniżej.



Monety leżą luzem, w holderach, w papierowych kopertkach, foliach, itd. Pora uporządkować ten chaos i go sklasyfikować. Postanowiłem wesprzeć się internetową bazą danych - Zeno.ru Będę umieszczał tam monety, dzięki czemu każda z nich uzyska swój unikalny numer, a i przy okazji może wywoła jakąś ciekawą dyskusję. W serwisie Zeno.ru udziela się wiele bardzo zasłużonych person w dziedzinie monet keszowych, które chętnie dzielą się wiedzą.

Podsumowując, na blogu przybędzie postów i będzie więcej numizmatów do oglądania. Zapewniam jednak, że nie zrezygnuję z postów o charakterze opisowym. W tej chwili powstają dwa tego typu wpisy - jeden kontynuujący temat wielkich odkryć monet keszowych z terytorium Chin i drugi traktujący o współczesnych falsyfikatach monet sprzed dynastii Qin (221-206 p.n.e.).

2 komentarze:

  1. Obserwuję z dużym zainteresowaniem wrzucane przez Pana posty z poszczególnymi monetami i chciałbym zasugerować stworzenie podstrony na blogu w formie katalogu (do podejrzenia u mnie na blogu jest taka zakładka). Mógłby Pan tam poszeregować publikowane monety (bądź nawet potworzyć dalsze podstrony) wg krajów, dynastii i władców :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł. System tagów nie daje rady, a taka podstrona pozwoliłaby to wszystko uporządkować. Dzięki! Stworzę taką, jak tylko znajdę więcej czasu.
    Wesołych Świąt!
    Pozdrawiam,
    Bartek

    OdpowiedzUsuń